FOTÓRIPORT – Kétszer Oslea, egyszer Jorgován-kő, illetve Oslea Hike&Ride terepsí- és snowboardverseny

A pásztorok másra használják (Saját felvételek)

Kvízversenyen mondta a barátom: beiratkozott a február 18-19-én a Vulkán-hegységben szervezett Oslea Hike&Ride terepsí- és snowboardversenyre. Villámötletem támadt: milyen jó lenne fotó- és videóriport, valamint a nyomtatott újságban közölt riport által tudósítani az ország egyetlen ilyen sporteseményéről.

Aztán felmerült:

egy héttel a nemzetközi verseny előtt is menjünk a helyszínre, a barátom ugyanis le akarta tesztelni a terepet. Társaságot szerveztünk, s a Petrozsényi Unitárius Egyházközség, pontosabban Márton Edit lelkész jóvoltából szállásunk is lett. Kolozsvárt már pénteken este elhagytuk, szombaton, február 12-én pedig felmentünk az Oslea-gerincre, innen pedig elértük az azonos nevű csúcsot és a jelzett turistaút helyett… az erdőn tértünk vissza az útra… 🙂

Vasárnap a Transalpina síparadicsom csúcsára libegővel jutottunk el, s kisebb túra keretében a hóval fedett pásztorlakokhoz sétáltunk el. Mindkét alkalommal csodás magashegyi téli táj tárult elénk.

***********************************************************************

Egy héttel később már csütörtökön, február 17-én elhagytuk Kolozsvárt, pénteken a barátomnak selejtezőn kellett részt vennie. Ezúttal (szintén Márton Edit lelkész jóvoltából) az unitárius egyházközség lupényi vendégházában szálltunk meg, így még közelebb voltunka verseny helyszínéhez.

Sajnos a barátom a nyíltversenyen nem jutott tovább, így szombaton (későn, pontosabban délután fél egykor) vágtunk neki a Jorgován-kőnek. A csúcsról továbbhaladtunk, s a nyeregből a piros ponton jöttünk le a völgybe.

Lélekbalzsamot jelentenek a magashegyi téli túrák. Jövő hétvégén hová megyünk túrázni? 🙂

**********************************************************************

VIDEÓRIPORT – Extrém terepsí- és snowboardverseny: Oslea hike&ride

FOTÓRIPORT – Extrém sízés és snowboardozás: Oslea hike&ride

CIKK – Extrém freeride terepsí- és snowboardverseny: Oslea hike&ride 2022

************************************************************************

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!