MAJDNEM LEZUHANT A REPÜLŐGÉPEM!!! (Fotókkal)

Nem csoda, ugyanis én voltam a pilóta… 🙂

Régen nem hozott lázba ennyire valami: kipróbáltam a repülőgép-szimulátort a CeBIT számítástechnikai és távközlési világvásáron!

Kedves volt, de ugyanakkor nagyon határozott (Gerhard Hill felvétele)

Tudom, hogy mihelyt hazaérek, Előd és Norbi, akikkel nemrég repülőgép-nézegetésen voltunk a kolozsvári reptéren, fejemet veszik, de remélem, nekik is sikerül majd ilyen élményben részesülniük.

Szóltak, hogy ki lehet próbálni a repülőgép-szimulátort a Software AG standján. Ennyi kellett nekem. Tegnap feliratkoztam, mára ütemeztek be, közbenjárással… Persze, hogy rengetegen iratkoztak fel, a Software AG-tól is. S ők előnyt élveztek.

Annak ellenére, hogy az éjjel csak 3,5 órát aludtam, a reggeli órákban megjelentem a helyszínen. Erősen dobogott a szívem, amikor a pilóta (valódi) szólt: Ön következik! Elmagyarázta a főbb kapcsolók, fényjelzések jelentőségét. Elmagyarázta a pedálok funkcióját is.

Here’s Heaven and here’s Hell. Don’t crash my plane!/Ez itt a Paradicsom, az meg a Pokol. Ne zuhanyj le!

mondta a kiselőadás végén a pilóta a szintjelző kék, illetve barna részére mutatva.

A New York-i LaGuardia reptérről szálltunk fel, s a John F. Kennedy légi kikötőben szálltunk volna le.

Hajtómű maximumra, irányt tartani!

jön a parancs.

Majd:

Elértük a felszállási sebességet, az orrát felhúzni. Erősebben! Erősebben! Húsz fok!

szól rám határozottan.

Elértük az utazómagasságot. Tíz fok! Enyhén balra fordulunk, ott mutatja a kijelző az irányt. Vigyázzon, túl nagy a dőlésszög, nem mehetünk 30 fok fölé. Csak jelzem, hogy 35 foknál vagyunk, Ön továbbra is emelkedik, korbácsolom a motorokat. Ha nem egyenlíti ki, lezuhanunk!

Innen aztán elszabadult a pokol. Felkapcsolódott sok-sok szép színes kijelző. Aztán rohamosan csökkent a sebesség, a gép orra a földbe kívánkozott. Kigyúlt a Master Caution jelzés, arra lettem figyelmes. A pilóta is.

PULL UP! PULL UP! PULL UP!

üvöltözte a gép mesterséges hangja.

Átveszem a vezérlést!

jelentette be ellentmondást nem tűrő hangon. Növelte a hajtóművek teljesítményét, egyenesbe hozta a gépet, s leszállt.

Próbálkozzunk még egyszer. Kissé túl bekavartam Önnek, észre sem vette…

mosolygott. Én nem annyira.

Második alkalommal jobban összpontosítottam, ő is “viselkedett”, s szinte kifogástalan fel- és leszállást hajtottam végre. Meg is dicsért.

A legvégén jobb hajtómű-leállást szimuláltunk volna, de néhány másodpercre az incidens után lehetetlen állapotba hoztam a gépet, rengeteg jelző fénylett, leállította a szimulálást… 🙂 Volt még néhány ínyencség, de arról majd a repülőgép-szimulátor iránt rajóngóknak, elsősorban Elődnek és Norbinak… 🙂

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

MAJDNEM LEZUHANT A REPÜLŐGÉPEM!!! (Fotókkal)” bejegyzéshez 9 hozzászólás

1. @zsu: CeBIT számítástechnikai és távközlési világkiállítás, Hannover, Németország. Négyes csarnok, Software AG stand. 🙂

Kedvelés

2. @NitRo:

Ticket Prices

Price in EURO

Day ticket (advance sale)

34.00

Day ticket (on site)

39.00

Full-Event Ticket (advance sale)

77.00

Full-Event Ticket (on site)

87.00

Day Ticket reduced admission*

18.00

Terms of Use

01 – 04 March 2011

No entry for children under 16. Valid ID must be shown!

05 March 2011

Entry for children aged 8 – 15 years only in the company of a supervising adult. No entry for children under 8.

Exception: Admission to the Intel ® Extreme Masters is restricted to age 16 and older.

Day Ticket Students cannot be ordered in advance. They can only be purchased on site on 05 March 2011 against presentation of a valid ID.

In general it is not permitted to bring along any animals on the fairgrounds.

Kedvelés

3. Visszajelzés: Nem akarok világvégét 2012-ben! « Kiss Olivér próbálkozós blogja

Ha egyetértesz, azért, ha nem, akkor pedig azért... SZÓLJ HOZZÁ!